Fredsted Consulting

Med Uniconta er fakturering  tidsregistrering projekt håndtering  blevet lettere

Let håndtering af projekter, fakturaer og tidsregistrering

Det rådgivende ingeniørfirma Fredsted Consulting har speciale i belysning og havde indtil i år, 2022, intet økonomisystem. Men virksomheden er vokset, og nu er tiden inde til mere overblik og lettere fakturering.

Fredsted havde nogle få krav til det system de skulle ende op med. Blandt andet at systemet skal være simpelt at bruge, og skulle kunne bruges af alle i virksomheden.

I forbindelse med Fredsteds undersøgelse af deres muligheder, blev de opmærksomme på tilskuddet fra SMV:Digital. Især tilskuddet på 25.000, til rådgivning i digital omstilling, var en god mulighed for dem.

Med tilskuddet skulle Fredsted afsøge tilbud fra to leverandører, som skulle komme med løsningsforslag til deres behov.

Tilskuddet skubbede implementeringen i gang

SMV:Digital tilskuddene er blevet indført for at gøre digital omstilling mere økonomisk overskuelig for mindre virksomheder. Der findes flere forskellige puljer, men det primære fokus er digital omstilling af virksomhederne.

“Tilskuds muligheden fra SMV:Digital var startskuddet for os. Det gjorde valget om at anskaffe os et økonomisystem lettere, og det var bare om at komme i gang.” Siger partner, Ole Kjærgaard.

Vi hos Periti leverede et tilbud på Fredsteds kommende løsning, og ud fra dette valgte de os. Vi udarbejdede et tilbud på Uniconta, med opsætning og tilpasning ud fra deres ønsker.
Sammen kunne vi komme igang med opsætning af deres nye økonomisystem.

Fredsted consulting - I gang med Uniconta

“Vi havde brug for en virksomhed, som kunne hjælpe os helt fra start og som vi løbende kunne stille spørgsmål. Det kunne vi få hos Periti, og vi kunne få undervisning der passede til vores forskellige erfaringer med økonomisystemer” – fortæller Ole.

Ole og hans kollegaer sidder selv med den daglige fakturering, tidsregistrering, projekt håndtering og økonomi. Derudover har de en ekstern bogholder og revisor tilknyttet, som har adgang til det cloud-baserede system, og kan arbejde i virksomhedens Uniconta, uden at være fysisk til stede hos Fredsted.

Da Fredsted skulle tage deres nye Uniconta i brug, skulle deres stamdata fra Excel importeres over. Derudover skulle Fredsted lave noget taste arbejde, i Uniconta. Blandt andet skulle de indtaste deres nuværende projekter og kunder på disse. Ellers kunne resten hentes fra Excel arkene.

Fredsted consulting

Vi skal lige vænne os til arbejdsgangene

Fordi Fredsted ikke før har haft et økonomisystem, har de skullet vænne sig til arbejdsgangene med et. De har skullet tilegne sig de arbejdsgange der er i systemet, men efter kort tid er de kommet godt i gang med systemet. 

“Systemet sparer os en del administrativt arbejde, før havde vi hver især et Excel ark som skulle samles ved fakturering. Med Uniconta er alt samlet et sted, så det data der skal bruges til fakturering er let tilgængeligt.” – Siger Ole. 

Efter at have fået implementeret og taget Uniconta i brug, har Fredsted skulle dokumentere overfor SMV:Digital at de havde gennemført deres projekt og var berettiget til tilskuddet. Da de havde sendt deres dokumentation ind, fik de efter nogle uger tilskuddet. 

Vil du vide mere om Uniconta, og om det arbejder sammen med nogle af de andre systemer i din virksomhed? Så kontakt os på 8630 9302 eller book et uforpligtende møde herunder.

Fredsted consulting

Book et uforpligtende møde

Den første time er gratis.

Skal vi komme ud og tage en uforpligtende snak om jeres ERP system? Så book et møde her også kommer en af vores konsulenter ud til jer. På mødet snakker vi om jeres løsning, og hvor i oplever gode ting og/eller udfordringer.

Du kan booke et møde her eller ringe 8630 9302.

D. 17 September afholder vi gå-hjem-møde om produktionsstyring i ERP systemet.