Fredsted Consulting

Med Uniconta er fakturering  tidsregistrering projekt håndtering  blevet lettere

Let håndtering af projekter, fakturaer og tidsregistrering

Det rådgivende ingeniørfirma Fredsted Consulting har speciale i belysning og havde indtil i år 2022 intet økonomisystem. I løbet af årene er virksomheden vokset, og nu var tiden kommet til mere overblik og lettere fakturering, så nu skulle det være!

Det var vigtigt for partner Ole Kjærgaard, at systemet var let at bruge, så de ikke endte med at bruge unødigt tid i systemet.

Da Fredsted ikke havde et økonomisystem i forvejen, skulle de undersøge hvilke muligheder der var. I den forbindelse blev de opmærksomme på tilskuddet fra SMV:Digital. Der var det muligt at søge om 25.000 til rådgivning i digital omstilling.

Tilskuddet skulle bruges til at få to tilbud fra SMV:Digital rådgivere der ville kunne løse Fredsteds behov.

Tilskuddet skubbede implementeringen i gang

SMV:Digital tilskuddene er blevet indført for at gøre digital omstilling mere spiselig for mindre virksomheder.

“Tilskuds muligheden fra SMV:Digital var startskuddet for os. Det gjorde valget om at anskaffe os et økonomisystem lettere, og det var bare om at komme i gang.” Siger partner, Ole Kjærgaard.

Da Fredsted havde ansøgningen klar, skulle de finde to SMV:Digital godkendte rådgivere som kunne give dem et tilbud på at løse deres behov. En af de virksomheder var os.

Ud fra deres ansøgning kunne vi udarbejde et tilbud på Uniconta og Fredsted valgte os som leverandører.

I gang med Uniconta

“Vi havde brug for en virksomhed, som kunne hjælpe os helt fra start og som vi løbende kunne stille spørgsmål. Det kunne vi få hos Periti, og vi kunne få undervisning der passede til vores forskellige erfaringer med økonomisystemer” – fortæller Ole.

Ole og hans kollegaer sidder selv med den daglige fakturering, tidsregistrering, projekt håndtering og økonomi. Derudover har de en ekstern bogholder og revisor tilknyttet, som har adgang til det cloud-baserede system, og kan arbejde i virksomhedens Uniconta, uden at være fysisk til stede hos Fredsted.

Hvis der opstår udfordringer eller spørgsmål, så kontakter de Periti, der hjælper dem videre.

” Vi har behov for hurtigt at få svar på vores spørgsmål, da vi ikke arbejder i systemet hver dag, og når vi er i gang med fx. at fakturere skal vi bruge hjælpen hurtigt. Når vi kontakter Periti får vi hurtigt svar på vores spørgsmål, og skulle der opstå behov for yderligere hjælp, står de klar.” – Fortæller Ole.

Vi skal lige vænne os til arbejdsgangene

Fordi Fredsted ikke før har haft et økonomisystem, har de skullet vænne sig til arbejdsgangene med et. De har skullet tilegne sig de arbejdsgangene der er i systemet, men efter kort tid er de kommet godt i gang med systemet.

“Systemet sparer os en del administrativt arbejde, før havde vi hver især et Excel ark som skulle samles ved fakturering. Med Uniconta er alt samlet et sted, så det data der skal bruges til fakturering er let tilgængeligt.” – Siger Ole.

Ved skiftet til Uniconta, blev deres stam data fra Excel arkene importeret til Uniconta. På denne måde kunne de gå i gang med systemet med det samme.

Efter at Fredsted har brugt systemet i lidt tid er de blevet glade for systemet.

Vil du vide mere om Uniconta, og om det arbejder sammen med nogle af de andre systemer i din virksomhed? Så kontakt os på 8630 9302 eller book et uforpligtende møde herunder.

Book et uforpligtende møde

Den første time er gratis.

Skal vi komme ud og tage en uforpligtende snak om jeres ERP system? Så book et møde her også kommer en af vores konsulenter ud til jer. På mødet snakker vi om jeres løsning, og hvor i oplever gode ting og/eller udfordringer.

Du kan booke et møde her eller ringe 8630 9302.

Support

D. 17 September afholder vi gå-hjem-møde om produktionsstyring i ERP systemet.