CAD Partner
CAD Partners løsning håndterer fakturering bogføring ordrehåndtering projektstyring
CAD Partner har fået nem håndtering af daglig drift
Skift fra C5 til Uniconta
CAD Partner er en teknisk tegnestue med mere end 25 års erfaring i at lave brand-orienteringsplaner til brandvæsnet.
Anna sidder som tegnestueleder med personaleledelse, administration og den daglige bogføring og fakturering – så da det var tid til at skifte regnskabssystem fra C5 til Uniconta, var det Anna, der skulle indkøre det nye system.
Tre medarbejdere om én PC
Inden skiftet brugte CAD Partner C5, der var installeret på én PC, som tre af medarbejderne skulle deles om, når der skulle udføres forskellige opgaver i systemet. Det betød, at de kun kunne arbejde i programmet én ad gangen – og at det skulle foregå på kontoret, hvor PC’en stod.
Nu ligger deres økonomisystem i skyen, hvilket betyder, at de kan arbejde flere i det på samme tid – også fra hjemmekontoret eller fra Barbados, hvor indehaveren af CAD Partner, Beata, har arbejdet fra de sidste måneder.
Mere fleksibilitet og brugervenlighed for pengene
Større fleksibilitet var én af grundene til, at virksomheden valgte at skifte system. Derudover bliver der ikke længere lavet opdateringer til C5, så CAD Partner skulle betale den faste licens – men uden at der blev udviklet eller opdateret i systemet.
CAD Partner besluttede sig for, at de kunne få mere fleksibilitet og brugervenlighed for pengene ved at skifte til Uniconta.
Et ”forbavsende nemt” skifte
”Det er gået forbavsende nemt” – sådan siger Anna, når man spørger hende, hvordan skiftet til Uniconta er gået.
”Det var nemt at installere, jeg fik et kodeord og så har det bare kørt. Bo og Renée har sat systemet op i forhold til vores behov og hvilke funktioner, vi havde brug for”.
Anna og hendes kollegaer i tegnestuen har kørt med en gratis test-version, med deres egne data, i en måned før skiftet. Det gjorde de for at afprøve, om det var et system, der fungerede for dem i det daglige.
Bo og Renée har stået til rådighed i hele processen og har vejledt og undervist i opstartsfasen.
Derudover er der mange gode videoer online, som Anna bruger, hvis hun selv vil lære om de forskellige funktioner i deres nye regnskabssystem.
Hvorfor valgte I Uniconta?
”Bo vejledte mig i det rigtige valg for os her og nu, men også i forhold til hvad der vil fungere for os på sigt.
Uniconta er fremtidssikret og skalérbart, og så skulle det være supergodt til projektstyring.
Derudover valgte vi det også fordi, at det kan differentieres, så vi slipper for at skulle betale for en masse funktioner, som er unødvendige for os her og nu.”
Sparer både tid og penge med det nye system
Anna fortæller, at hun lige skal vænne sig til deres nye økonomisystem. Hun har været vant til at arbejde i C5, men hun synes, at Uniconta er ret intuitivt.
Hun synes, at hun sparer nogle arbejdsgange i forhold til C5 – eksempelvis når hun skal fakturere. Det sparer hende tid, som frigives til nogle af hendes andre daglige opgaver.
Derudover oplever Anna, at det er nemt selv at tilføje et felt eller en funktion, hvor det i C5 var nødvendigt at kontakte en supporter, som skulle kode funktionen. Den udgift har de ikke længere, da det er noget, Anna og hendes kollegaer selv kan klare.
Er du i tvivl om hvilket system, der er det rigtige for dig? Så kontakt os for en snak om dine behov – vi sidder klar til at vejlede dig i valget af dit ERP-system.
Book et uforpligtende møde
Den første time er gratis.
Skal vi komme ud og tage en uforpligtende snak om jeres ERP system?
Book et møde her. Så kommer en af vores konsulenter ud til jer. På mødet snakker vi om jeres løsning, og hvor I oplever gode ting og/eller udfordringer.
Du kan booke et møde her eller ringe 8630 9302.