E-conomic vs. Uniconta

E-conomic vs Uniconta

Skal du til at vælge hvilket ERP system din virksomhed skal have, eller står du og overvejer et af ovenstående systemer, så læs videre her.

Vi giver dig en ide om hvad de to forskellige systemer indeholder, og hvordan de kan gøre din hverdag lettere. Men fælles for de to systemer er, at de er lette at komme i gang med. Begge har værktøjer til at flytte dit nuværende system, så du kan beholde din data.

Uniconta

I Uniconta får du et økonomisystem, som ligger i skyen. Det vil sige at du kan tilgå dataene, der ligger i systemet direkte fra din computer, app mm, hvis du har internetadgang.

Uniconta passer især til den lille og mellemstore virksomhed, uanset om det er dit første system, eller du ønsker at skifte fra et andet.

Modulerne i Uniconta:

Økonomi
Debitor
Salgsordrer
Kreditor
Indkøb
Lager
Logistik
Projekt
Produktion
CRM
Anlæg
Dashboard
AutoBanking
Firma
Tilpasning
Paperflow

Systemet kan tage hånd om hele din virksomhed, og mange af dine arbejdsgange kan automatiseres i Uniconta.

Prisen varierer alt efter hvor mange moduler, du har behov for. Men ønsker du blot standardsystemet, så koster det 99,00 kr. pr. bruger pr. måned.

Hvis du ønsker at udvide dit system, så skal du blot betale for de ekstra moduler. Du kan hele tiden tilpasse Uniconta til dine behov, og skærmbilledernes opsætning kan også tilpasses, som du ønsker det.


E-conomic

I E-conomic får du også et system, der ligger i skyen, og som kan tilgås når du har adgang til internettet.

Du kan også tilgå det, når du ikke har adgang til internettet, men dataene bliver først opdateret og synkroniseret, når systemet kan tilgå internettet igen. Det er derfor let at tilføje diverse posteringer og du kan samtidig også scanne bilag mm. direkte ind i systemet.

Systemet kan tilpasses til den størrelse virksomhed, du har, og kan tilpasses i takt med virksomheden vokser. Lige som i Uniconta, kan dine data fra dit gamle ERP-system let overføres til E-conomic.

Modulerne i E-conomic:

Budget
Finans
Rapportering
Tidsregistrering
Projektstyring
Webshop
POS
Bilagshåndtering
Lønsystem
Automatisering af processer
Lagerstyring
Indscanning
Leverandørstyring
Tilpasning

E-conomic kan også tage hånd om din virksomhed, og du kan skalere systemet alt efter hvad dine behov er.

Den mindste pakke hos E-conomic koster 119 kr om måneden. Og i den pakke får du et standardsystem; bl.a. fakturering og salg, finans og bogholderi mm.
Når du har behov for flere funktioner, så kan du skifte standardpakken ud med en medium-pakke med flere funktioner.

Når din virksomhed bliver endnu større, så er der endnu pakke du kan få. Den har funktionalitet til at håndtere hele din virksomhed, når den er vokset sig stor.

Men hvad skal jeg vælge?

Det er det store spørgsmål, og for at finde ud af det, er det vigtigste at du sætter dig ind i, hvad din virksomhed har af behov.

Er du en mindre virksomhed, eller en nyopstartet virksomhed, så behøver du ikke det store system. Du har nok behov for at kunne håndtere dine indtægter og udgifter, debitorer og kreditorer og selvfølgelig dit økonomi.

Med både Uniconta og E-conomic kan systemerne vokse sammen med din virksomhed, og derfor skal du vælge det system, du synes bedst om.
Den største forskel på de systemer er, at du i Uniconta får mere funktionalitet i standard-systemet, end du får i E-conomics mindste pakke. Men ellers er der ikke den store forskel.


Prøv en gratis demo


Begge systemer tilbyder sine kunder en gratis demo. På den måde kan du prøve systemerne af og se dets brugervenlighed, inden du sætter dig endeligt fast på et system.


Så tag et kig på begge systemer, og er du stadig i tvivl, så tag kontakt til hver sin leverandør og hør hvordan de vil opsætte systemet til dit behov. På den måde får du nye øjne på sagen, og kan derfor vælge den, du synes kan tilbyde den bedste løsning.

D. 17 September afholder vi gå-hjem-møde om produktionsstyring i ERP systemet.