Fredsted Consulting

Med Uniconta er fakturering tidsregistrering projekthåndtering blevet lettere

Let håndtering af projekter, fakturaer og tidsregistrering

Det rådgivende ingeniørfirma Fredsted Consulting har speciale i belysning og havde indtil 2022 intet økonomisystem. Men virksomheden er vokset, og tiden var inde til mere overblik og lettere fakturering. 

Fredsted Consulting havde nogle få krav til det system, de skulle ende op med. Blandt andet skulle systemet være simpelt at bruge, og det skulle kunne bruges af alle i virksomheden.

Fredsted Consulting undersøgte deres muligheder, og i den forbindelse blev de opmærksomme på tilskuddet fra SMV:Digital. Især et tilskud på 25.000 til rådgivning om digital omstilling var en god mulighed for dem. 

Med tilskuddet skulle Fredsted Consulting afsøge tilbud fra to leverandører, som skulle komme med løsningsforslag til deres behov. 

Tilskuddet skubbede implementeringen i gang

SMV:Digital-tilskuddene er blevet indført for at gøre digital omstilling mere økonomisk overskuelig for mindre virksomheder. Der findes flere forskellige puljer, men det primære fokus er digital omstilling af virksomhederne. 

“Tilskuds-muligheden fra SMV:Digital var startskuddet for os. Det gjorde valget om at anskaffe os et økonomisystem lettere, og det var bare om at komme i gang,” fortæller partner Ole Kjærgaard. 

Periti leverede et tilbud på Fredsted Consultings kommende løsning, og derudfra faldt valget på Periti. Vi udarbejdede et tilbud på Uniconta med opsætning og tilpasning ud fra deres ønsker. 
Sammen kunne vi komme i gang med opsætning af deres nye økonomisystem. 

Fredsted Consulting - i gang med Uniconta

“Vi havde brug for en virksomhed, som kunne hjælpe os helt fra start, og som vi løbende kunne stille spørgsmål. Det kunne vi få hos Periti, og vi kunne få undervisning, der passede til vores forskellige erfaringer med økonomisystemer,” fortæller Ole.

Ole og hans kollegaer sidder selv med den daglige fakturering, tidsregistrering, projekthåndtering og økonomi. Derudover har de en ekstern bogholder og revisor tilknyttet, som har adgang til det cloud-baserede system og kan arbejde i virksomhedens Uniconta uden at være fysisk til stede hos Fredsted Consulting. 

Da Fredsted Consulting skulle tage deres nye Uniconta i brug, skulle deres stamdata fra Excel importeres over. Derudover skulle de lave noget tastearbejde i Uniconta. Blandt andet skulle de indtaste deres nuværende projekter og kunder på disse. Ellers kunne resten hentes fra Excel-arkene.  

Fredsted consulting

Vi skal lige vænne os til arbejdsgangene

Fordi Fredsted ikke før har haft et økonomisystem, har de skullet vænne sig til arbejdsgangene med et system. De har skullet tilegne sig de arbejdsgange, som systemet kræver, men efter ganske kort tid er de rigtig godt i gang med deres system. 

“Systemet sparer os en del administrativt arbejde. Før havde vi hver især et Excel-ark, som skulle samles ved fakturering. Med Uniconta er alt samlet ét sted, så det data, der skal bruges til fakturering, er let tilgængeligt,” siger Ole. 

Efter at have fået implementeret og taget Uniconta i brug har Fredsted skullet dokumentere over for SMV:Digital, at de havde gennemført deres projekt og var berettiget til tilskuddet. Et par uger efter, de indsendte deres dokumentation, fik de tilskuddet.

Vil du vide mere om Uniconta, og om det arbejder sammen med nogle af de andre systemer i din virksomhed?
Så kontakt os på 8630 9302 eller book et uforpligtende møde herunder.

Book et uforpligtende møde

Den første time er gratis.

Skal vi komme ud og tage en uforpligtende snak om jeres ERP system?

Book et møde her. Så kommer en af vores konsulenter ud til jer. På mødet snakker vi om jeres løsning, og hvor I oplever gode ting og/eller udfordringer.  

Du kan booke et møde her eller ringe 8630 9302.

D. 17 September afholder vi gå-hjem-møde om produktionsstyring i ERP systemet.