ERP systemet gør administrationen lettere.

Med et ERP system til at sammenkoble din virksomheds afdelinger, bliver mange af dagligdagens opgaver lettere. Også kræver det ikke meget af din virksomhed.

Afdelingerne samles.

Med en sammenkobling mener vi ikke at de to afdelinger fysisk skal lægges sammen, men at de i ERP systemet skal sættes op således at de kan arbejde sammen. Det vil sige at det data lageret har, skal være tilgængelig for produktionen, og omvendt. På samme måde skal administrationen have adgang til det data der ligger rundt omkring i virksomheden.
Når man vælger at samle alle afdelinger i ERP systemet, skaber man et større overblik over ens virksomhed og samtidig bliver det nemmere at dele vigtige informationer. Bla. om fejl produktioner, fejl i lønnen eller andet. Da det er hurtigt og nemt at gå ind i systemet og se hvor fejlen kan være.

Øget omsætning, men kun behov for få administrative medarbejdere.

En af vores kunder, har i mange år arbejdet med at få samlet deres afdelinger i ERP systemet, og samtidig få automatiseret deres arbejdsgange. Det har gjort at selv om de har fordoblet deres omsætning, så har de ikke haft behov for at ansætte flere administrative medarbejdere. Og det har kun kunnet lade sig gøre, fordi deres ERP system står for mange af de manuelle opgaver i administrationen.

Deres system kan:
– Oprette ordrebekræftelsen udfra ordren og sende den ud til kunden.
– Udforme produktionspapirer og gøre dem tilgængelige for de relevante medarbejdere.
– Afstemme indbetalinger til banken udfra fakturaer.
– Tracke arbejdstid og holde det op imod de forskellige tilskud.
– Følge dataen fra start til slut, og komme med advarsler hvis der opstår problemer.

Den administrative medarbejder skal tjekke op på tallene og sørge for de stemmer overens, og samtidig skal denne godkende de regninger systemet har til betaling.
Når systemet holder styr på medarbejdernes timer og udarbejder lønnen, så tager den også forbehold for de forskellige tilskud der skal tilføjes. Den løn ansvarlige skal tjekke dataen fra medarbejderne og det systemet har udregnet og herefter godkende. Således slipper de for at sidde og lave alle mellemregningerne, men blot få facit og godkende. Hvis der så skulle være fejl, kan man dykke ned i dataen og finde hvor den kan være opstået.

Alle de ting vi har gjort for at gøre hverdagen nemmere, gør at medarbejderne har dataen lige ved hånden og på samme tid undgår de at noget forsvinder.

Det kræver ikke meget tilpasning.

Hvis din virksomheds afdelinger ikke er sammenkoblet i ERP systemet, er det ikke noget du skal frygte. En erfaren ERP konsulent vil kunne opsætte systemet så afdelingerne kan arbejde sammen. Dog vil det kræve tilvænning at benytte de nye funktioner, men de fleste konsulentvirksomheder tilbyder også uddannelse af brugere i systemet, så de lærer at benytte det effektivt.

Vil du vide mere om vores kurser – så kan du læse om dem her: https://periti.dk/erpkurser/

D. 17 September afholder vi gå-hjem-møde om produktionsstyring i ERP systemet.

Den første rådgivnings time er gratis.

Har du behov for hjælp med dit ERP system, eller har du behov for rådgivning. Så kontakt os her, også ser vi på dine muligheder.