Vi skifter ERP system

Vi skifter til Uniconta

I vores egen virksomhed sker der lidt ændringer på ERP-fronten. I mange år har vi brugt NAV, men systemet har mere funktionalitet, end hvad vi har behov for. Derfor er systemet egentlig for stort og vi kommer derfor til at betale for mere end vi har behov for. Pr. 1/1 skifter vi over til Uniconta, som kan skaleres alt efter vores behov.

Skiftet til Uniconta

Valget blev Uniconta, da det ville give os noget erfaring med at skifte fra Ét system til Uniconta. Derudover kunne vi øve os i opsætningen og samtidig teste funktionaliteten af.
I Uniconta bliver fakturering, tidsregistrering og CRM samlet et sted, således vi ikke mister oplysninger på potentielle kunder. I øjeblikket har vi en app, der håndterer vores tidsregistrering. Dog kan den ikke arbejde sammen med vores NAV – det løser vi nu med Uniconta, hvor vi kan registrere vores tid direkte i systemet, på de projekter vi arbejder på. Med opsætningen af CRM-systemet kan vi samle vores kundeemner et sted og gøre det synligt, hvilke der er aktuelle.

Projektopsætningen

Her hos Periti arbejder vi primært projektbaseret. I Uniconta kan projekterne oprettes og de specifikke projektopgaver kan håndteres deri. Det giver et overblik over projektets udvikling og dets tidsforbrug. De medarbejdere, der er tilknyttet projektet, kan indrapportere det forbrugte tid på opgaverne. Systemet kan opsættes således at brugerne kan få adgang via computeren men også via en app.

På denne måde kan de medarbejdere der er meget ude af huset, og som ikke sidder ved en computer det meste af dagen, stadig tilføje tid til de projekter de arbejder på.

Det gamle data bliver flyttet med over

Uniconta har et konverteringsværktøj, som gør det muligt at flytte det data, der ligger i vores NAV, med over. På den måde skal vi ikke oprette alle vores kunder, leverandører osv. igen. Derudover vil vores nøgletal og fakturerings-oplysninger også komme med over – så når der er lavet de sidste tilretninger, vil vi kunne tage Uniconta i brug.

Fra ca. d. 1/1/21 tager vi officielt vores Unicona i brug, men de sidste tilretninger af systemet er så småt igang. Vi har planlagt at vores data fra NAV bliver flyttet over i Uniconta sidst i december, og når det er sket, kan vi bruge systemet.

Support

D. 17 September afholder vi gå-hjem-møde om produktionsstyring i ERP systemet.